VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 14 september 2014

Vad händer?

Det här går ju inte! Inget bloggande...inget matlagande...i alla fall minimalt! Mackor LCHF eller oopsies från frysen, ägg och ägg, sallad, majjo och kött eller fisk. Middagarna är så få att vi kör diskmaskinen var tredje dag oavsett den är fylld eller ej...

Igår grillade vi trots allt, baconlindad kyckling och sötpotatis i ugnen. Inga konstigheter men gott, så där så vi mmm:ade när vi åt. Länge sedan.

Aldrig fel. Bosarps kycklingfilé med eko-bacon runt. Sötpotatis, purjo, chili och lime i ugnen, toppas med fetaost sista fem minuterna.

Varför är det så här?
Denna vecka har det varit annat, hockey, bio, jobb, trevligheter och Blocket. Plus ett överhäng med allt som ska göras inför flytten. 
Ett fullastat släp till Återvinningscentralen hann vi med igår.
Blocketpatienter (vi lade ut sexton saker samtidigt i början på veckan - big mistake!) ringer hela tiden om grejer som finns kvar men även borttagna. Vill ha, vill ha! säger de och ska komma och hämta men kommer inte...hur ids de lägga tid och energi på att mejla, messa och ringa och sedan...nada. Jag har inte energi ta emot sådana! 
Idag väntar vi på en sängpatient. 

Ska fortsätta mitt packande idag men helst skulle jag vilja sitta i den varma höstsolen och njuta. Hinner inte. Kanske en stund...

Dagens middag från frysen! Fiskgryta. 
 
Instagram
Jag finns på Instagram och heter tantmonkan. Följ mig gärna! 

Sköt om er!


Inga kommentarer: