VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

onsdag 13 augusti 2014

Vardag?

Första tre arbetsdagarna. Jag har tråkigt på jobbet. Färre barn. Trasig ugn. Kretskort - möjligen. Lagar kok-mat. Städar. Frostar av kylen. Läser kokböcker och väntar på inspiration. Städar lite till. 

Värmen är borta. I alla fall den riktiga värmen. Jag vill sitta ute på kvällarna. Det är ju bara augusti. 

Igår gjorde jag ett misslyckat försök (hemma) av en vegetarisk rätt. Full av entusiasm som blev platt fall. 

Det går bra nu. Eller hur?

2 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Trist! Och det där med misslyckad middag har hänt mig med... flera gånger. Vad trött man blir. Hoppas att det blir bättre på jobbet snart.

monkan sa...

Hehe, ja en liten svacka, bara! Maken åt men jag blev lite sur för att det inte smakade som jag tänkt!

Uppstartsveckan blev /är lite trälig då ugnen pajade, kan inte baka, inte göra rolig extramat osv.

Kram/M