VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

tisdag 22 juli 2014

Hur mycket är en halv?

Försöker mig på beställa en liten grekisk sallad. Yes, yes. Men det är ändå en vanlig portion. Suck. Jag äter, jag äter, jag äter. När jag är mätt ser det nästan orört ut. 

Att få en gigantisk portion sallad är ändå mer ok än när jag säger "no bread for me, please" och yes, yes igen och sedan har maken sex-åtta brödskivor att mumsa på om han händelsevis skulle vilja.

Gillar ouzo men vill inte dricka det "som en karl". Ber om att få "a very small one, please, half, please". Yes, yes. Det fungerar inte.

Mina halva/små beställningar glöms i samma ögonblick de glatt nickar Yes, yes.

Ska inte skylla enbart på Grekland, hehe, samma i Sverige faktiskt. Försökte mig på vid något tillfälle beställa bara en gnutta mjukglass, sa att jag kan betala för hela men jag vill inte slänga...svårt förstå. Den gången blev min glass större än makens - eftersom jag fick den i bägare. Jag lämnade.

Den vänstra kanske är mindre? En av dem är hursomhelst beställd som en halv...

Instagram
Jag finns på Instagram och heter tantmonkan. Följ mig gärna!

Sköt om er! 

Inga kommentarer: