VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

onsdag 16 april 2014

Sill i påsk?



Kokar sillag till inlagd sill och citronsill. På vänstra sidan av spisen eftersom sprickan går över de två högra plattorna. Håller andan.

Mors citronsill 
Det är den godaste sill jag vet. Den görs på Lilltäppan till jul, påsk och midsommar. Jag har tjatat om den förr, hehe, men den är så god! Här hittar du receptet.

Hällen då?
Försäkringsbolaget kändes inte omöjliga, men först måste en reparatör av vitvaror titta på den och bedöma skadan. Fare enough. Men det är påskatider och vi får inte hit någon förrän om en vecka. Om vi har tur går det byta bara glaset så det håller vi tummarna för. Meanwhile (duktig jag är på engelska) får vi väl grilla, ugnsbaka och använda spisen med försiktighet. Typ.

Gymparace
Mitt i allt pyssel bestämde jag mig för att köra gymparace...har haft svårt komma igång efter förkylningen men nu går det inte skylla på den mer! Så i förrgår gympade jag efter jobbet, i går med och likadant idag. Vila gör jag i morgon, torsdag och sedan blir det gympa på långfredag, påsklafton och påskdagen. 

Nu är ju inte gympan hela dagarna så jag hinner säkert med annat också. I måndags hann vi handla inför påsken och igår tog jag hand om krav-kycklingen; styckade och kokade fond och skar laxfile i lämpliga bitar, både till middagar och gravningen; både fågel och fisk hamnar i frysen.  Och någonstans där sprack hällen! 

Önskar er alla en GLAD PÅSK!



2 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas din påsk var fin!
Kramar! <3
//Lana

monkan sa...

Tack, bra påsk! Utejobb i solen, gympa och grill!

Kram/M