VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 30 mars 2014

En lång helg

Vissa helger känns längre än andra. Särskilt när fredagskvällen är gå-bort-kväll, då blir liksom lördagen söndag och söndagen också söndag! Ja, ni fattar.

Fredag
After work hos grannarna som oturligt nog bjöd på a: söt välkomstdrink (tackade nej), b: cannelloni (jag åt enkel sallad: isberg, gurka, tomat och majs...) toppad med så mycket parmesan jag vågade ta utan att ta allt som fanns. När jag ändå var i farten så c: tackade även nej till pannacottan som var efterrätt. Fick lite bär utan grädde. Var vrålhungrig när jag kom hem.

Ibland finns det stunder när jag avskyr att vara annorlunda. Detta var en sådan gång. Särskilt som vi de senaste gångerna vi setts pratat om att jag inte äter mjöl. Kanske trodde de att det "gått över".

Lördag
Dagen bjöd på en härlig vårdag med flödande sol. 

Jag och maken tog gympadojor på och åkte till vårt nästa boende för att se om fasadtäckningen var av, det var den inte. Därifrån promenerade vi genom Hammarby sjöstad - med ett kaffestopp - ända till Globen, där vi först åt lunch - skagentoast utan bröd - och sedan såg vi hockey. 

Söndag
Även denna dag bjöd på sol. Och återigen tog vi gympadojor på och klev ut på promenad. Till ett köpcenter denna gång där vi kollade lite på matbord och sänggavlar innan vi slog till på råbiff och charktallrik på restaurang! 

Har alltså inte lagat någon middag på hela långa helgen. Spännande och faktiskt ganska skönt! 

Sommartid
Gillar inte att ställa fram klockan. Gillar inte den tappade timmen. Brukar vara trött länge av den.


Gräsmatta
Vi har en verkligen oskött gräsmatta/trädgård. Men en och annan blomma dyker upp på våren ändå. Känns skönt. Men ännu skönare att om ett halvår behöver jag inte bry mig om att sköta trädgårdar. Det är skönt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag kan också känna så rätt ofta...och känner mig ofta annorlunda med min mitt matval... men aldrig ändrar jag det, då förstör jag bara för min kropp.
Härlig solig helg har vi haft, underbart!
Kramar
//Lana

monkan sa...

Nä, inte värt bli dålig flera dar i magen...
;)

Kram/M