VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

torsdag 9 januari 2014

Vardag igen...

Ja, herregud, tre dagar har jag jobbat nu, en aning rörigt har det varit men hårt arbete har gjort att jag sover gott på kudden...orkar inte ens älta problem i huvudet...två kvällar har jag "fastnat" i soffan framför teven - igår toksov katten på min mage hela kvällen vilket gjorde det ännu svårare kliva upp!

Kvällsnöje
Men ikväll har jag varit lite piggare! Tisdagens grönsakssoppa fast med räkor idag; ännu godare! (Och matlåda till mig; serverar linssoppa på förskolan i morgon, inget för mig!) har plockat lite med linneskåpet som också flyttats, håhåjaja, och även här blev det en rejäl slänghög. Slänga är min nya drog! Blir fan hög av detta röj! Frigör så mycket energi...får nästa skärpa mig, hehe. Jag är en ex-ekorre som är botad! Vi lever i ett kapitalistiskt samhälle så jag tänker att OM jag skulle sakna något så finns det att köpa...

Äntligen fredag
För mig blir det gympa efter jobbet; hoppas på en liten bastu efteråt också. 
Hängde en stund på Söderhallarna efter dagens jobb och kom hem med två kycklingbröst med ben från en någotsånär "lycklig" kyckling. Så i morgonkväll blir det Paul Bocuses vinägerkyckling och en finvinare, en Chardonnay från Jura-regionen. Blir bra det, känner jag! 

Men nu blir det godnatt..! 

Sköt om er!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, att slänga och sortera ger mycket energi!
Ha en underbar helg!
Kramar!
//Lana

monkan sa...

Hehe, jag mår bra av det! Känns skönt!
Kram/M

Mitt liv som fru L sa...

Vill ha din katt! ;)

Kram C <3<3<3

monkan sa...

Ja han är världens bästa katt!
Kram/M