VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 26 januari 2014

Restaurang och oro för katten

Vi la ut en mängd prylar på Blocket igår. En pryl har vi blivit av med vilket innebär att annonskostnaden är betald. Många mejl på ljudsystemet och igår var en besserwisser här och försökte pruta. Icke. Få se vad som händer under dagen. 

Finnboda
Promenerade runt dit vi ska flytta i höst på eftermiddagen igår. Huset är täckt eftersom fasaden fixas men gu vad vi längtar..! Fortsatte via strandpromenaden till Fotografiska, två nya utställningar där Johan Reeborgs Backstage var bra. 


Varmrökt lax med beurre blanc
Passade på äta middag på Fotografiska; där finns en trevlig bistro högst upp med bedårande utsikt mot Gamla stan/Djurgården och deras mat är bra. Vi ät varmrökt lax med beurre blanc och palsternackspuré; ett leende mot kocken och jag fick mindre palsternackspuré och mer sås! Jag är så charmig! 

Assar
Det är något med katten. Han har inte ätit sedan igår morse eller fredag kväll? - inte ens slickat min äggsmörsskål - och dricker ovanligt mycket. Han sover mycket, han låg vid mina fötter hela natten och jag sparkade till honom hela tiden men han flyttade inte på sig...det brukar han göra. Han pratar ändå lite och spinner när vi tar upp honom. Usch, vi funderar på att ringa veterinären. 

Hur mår du, älskade Assar?

Liten uppdatering
Nu har han ätit lite tonfisk i alla fall, så vi avvaktar till måndag...men han sover mycket...
Jag tänkte också på diabetes; kan de få det av möss, fåglar och ekorrar..? Han får verkligen ingen spannmålsmat! 
Njurar kan det också vara.
Hoppas bara han är lite ur spel...fast...

2 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Det kanske kan vara diabetes. Ökat vattenintag och att sova mycket är typiska tecken även att urinen luktar metalliskt. Så är det ju iaf på människor...Lika bra att kolla upp det, för om de inte äter...Hm ja då brukar det ju vara något "fel".
Håller tummarna för att det inte något!

Mums vilken god mat!
Kram C <3

Unknown sa...

Håller alla mina tummar för att kissen ska må bra igen snabbt!