VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

torsdag 2 januari 2014

Ett nytt år!



Att ha förväntningar
Ett nytt år för med sig en massa förväntningar. Som om tolvslaget på nyårsafton är avslutet på det som varit och början på något nytt. Ja, hmm, typ så är det väl tänkt...jag rycks gärna med och lägger upp planer för hur nästa år ska bli så j-a mycket bättre och hur jag ska bli en bättre människa. Som om året innan inte var bra och inte jag heller? Så i år ska jag bara fortsätta. Men kanske ska jag ändå anstränga mig lite mer? Fortsätta äta min naturliga mat trots att det ännu finns många i min närhet som inte förstår att jag faktiskt inte tål kolhydrater särskilt bra; gluten, spannmål och socker. 

Att gå bort på middag
Det innebär till exempel att de middagsinbjudningar som jag och maken fick förut - i mitt tidigare sockerdrivna liv - och som var ganska många; de blir färre och färre. Så jag tänker att jag får väl vända på det och öka mina egna bjudningar? Visa att det finns annat än potatis, pasta och ris som tillbehör? 

Att träna
Det har jag gjort ganska bra förra året! Min stora lycka var step-klassen klockan fyra på torsdagar och den kommer att fortsätta med början i slutet på januari. Jag är på!

Att genomföra vårt livs flytt
Detta är årets mest överhängande och positiva händelse! Så pass att jag ibland önskar att vi redan var där..! Fast det är klart, jag vill inte missa en vår och en sommar innan, hehe. Nu återstår ett vansinnigt röjar-race innan mäklarfotograferingen i april; men när fotograferingen är klar är mycket annat klart så då kan vi - kanske - vila oss. 

Att laga mat
är faktiskt mitt liv...jag älskar verkligen matlagning! Det finns dagar, ibland veckor, när jag faktiskt är döless...men jag kommer alltid tillbaks till att jag inte kan vara utan mina experiment, mina misslyckanden och mina fullträffar! Så jag ska strax iväg och handla - alla mellandagarnas mat är finito - och eftermiddagen/kvällen ska gå i mat- och baktecken! Har ju inte lagt upp något recept sedan jul!

Sköt om er!

Inga kommentarer: