VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

måndag 18 november 2013

Jag bryr mig!

Men jag väljer själv vad jag ska bry mig om. alltså, jag är så sjukt less på alla dessa försäljare som stoppar mig på gatan! Det är Röda korset, det är Greenpeace, det är Naturskyddsföreningen, det är Svenska Dagbladet, det är någon jävla telefon, det är någon pärm med hemska bilder, det är allt möjligt!

Jag ser de inte i ögonen när jag passerar, jag tittar förbi de, ändå vinkar de åt mig. Men varför? Nej tack, väser jag. Tack ändå, säger de. Jag får inte dåligt samvete längre. Jag är Världsförälder, jag ringer nummer på sådana där galor, jag stoppar pengar i sparbössor. Men bara om jag får bestämma själv!

Och eftersom jag bestämmer själv, hehe, så blir det en bild på mina ganska nya handskar. Snygga - ja. Varma - nej...

2 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Mitt i prick! Jag vill också välja själv!

Hatar när dessa människor ringer på dörren hemma hos mig och visar upp bilder på människor som mår dåligt. Ja, jag tycker synd om dem men jag vill välja själv! Inte bli påtvingad att ge ett bidrag.

Och vantarna var snygga även om de inte är varma... men så är det, ibland måste man ge efter på något för att få vara fin. :)

Kram

Unknown sa...

Håller med både dig och Erika!
Vilka snygga handskar! :) Äsch, ibland ska man vara opraktisk men snygg!
Ha en toppen dag!
Kramar!
//Lana