VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 20 oktober 2013

Lördagsmiddagen

Min förkylning släpper inte riktigt greppet - Alvedon är räddaren i nöden! Idag ska jag inte göra mycket ansträngande, de där trådrullarna som ska flyttas och eftersom det bara var tre plusgrader när jag kom upp ur sängen så tömdes frysen på mat och hamnade i frysväskor och ställdes ut och frysen håller nu på att frostas av. Maken "tar in" utemöblerna idag, men jag håller mig inne!

Osso buco med saffrans-blomotto och gremolatatopping

Min tallrik. :-) Här är receptet.


Blomotto a la Milanese, det var riktigt gott!


Gremolatan: persilja, vitlök och citron.

Nu ska jag slå igen i-Paden och krypa ihop i soffan med en bok och kurera mig. Host!


3 kommentarer:

Unknown sa...

Usch tråkiga förkylningen! :(
Krya på dig!
Kramar!
//Lana

Mitt liv som fru L sa...

Krya på dig!

Kram C <3

monkan sa...

Tack!
Kram/M