VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

onsdag 5 juni 2013

Utflykt

Liten bilutflykt
Igår fick vi följa med två hotellgrannar som hyrt bil. Vi åkte på småvägar och stannade till vid några småbyar; i en tog vi en kaffe på torget med vidunderlig utsikt över hav och himmel; i en åt vi fisklunch.

Besökte sköldpaddsstranden men inga kom krypande...well, well, vi hade ändå en härlig dag. Grannarna, ett äldre par, är ett under av vänlighet!

Gårdsmiddag
Framåt middagen gick vi hop några fler grannar och gjorde lite knytis. Vi dukade med våra bord och stolar på gräsmattan här och skålade och åt! Och jag glömde ta bild...

Bouzoki
Efter gårdspartyt gick vi till en närliggande pub där de hade livebouzoki och drack surt vin...ingen klass på det vinet; hon hällde upp det ur en stor plastdunk...hmm. Men en rolig kväll blev det!

Sol
Nu har vi haft strålande sol i två dagar. Vi är aningen solbrända med betoning på brända.

Strand
Idag gick vi ner till stranden och låg där och svettades. Sedan - håll i er - badade jag!

Det blev lite för varmt så vi gick strandvägen till byn och åt lunch och nu ligger vi i skuggan på hotellet.