VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 2 mars 2013

Matlagning pågår!




Maken på hockey, Le Marc i högtalarna och jag i köket!

Fixar kvällens middag till mig och sonen, har bakat ett knäckebröd som blev till smulor när jag tog i det - häpp - och gravat lax.

Halkigt!
Tidigare idag fick jag och maken för oss att gå en promenad - att trotsa snöfallet och blåsten för att få ljus och luft - gick sådär, snön gjorde att det inte gick se var det var halt...vi gick som två gamlingar och satte ner varje fot jätteförsiktigt...

Bebiströjor
Har sytt en liten bebiströja, den andra på kort tid faktiskt. Nej, jag ska inte få barnbarn, tyvärr, men i morgon ska jag till min nageltjej och fixa naglarna och hon har en liten ny bebis som jag tänkte hinna snusa lite på. En liten tröja ska bebispojken få! Den första tröjan fick en arbetskamrats barnbarn för jag fick en kokbok av mamman - en LCHF-kokbok hon inte ville ha...

Nä, det gick inte...nu måste jag fundera vart det gick fel...provade ett nytt recept!


450 gram laxfärs, in i frysen, tinar supersnabbt när jag plattat ut den. (Blir laxfärsbiffar i veckan!)


2 kommentarer:

Unknown sa...

Mmm...gott med laxbiffar! Det var längesen jag gjorde dem! :)
Prova mitt recept på knäcke! :)
Ha en toppen kväll!
Kramar!
//Lana

monkan sa...

Jag brukar ju göra Birgittas fröknäcke, tänkte variera mig...
Kram /M