VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 23 mars 2013

En till nedräkning!

Hur står man ut med vintern? En vinter som aldrig vill sluta? Jo, man bokar en klippresa till en grekisk ö i början av juni tillsammans med sin dotter.

Den första juni kliver jag och söta dottern på ett plan till Kefalonia! Där ska vi sola, sola, sola (ok, jag sitter gärna under ett parasoll och läser bok men i min värld är det att sola...), njuta av en liten by, en underbar havsutsikt från balkongen, små tavernor, en och annan lokal bussresa, kanske en turistisk greek night, retsina och ouzo, båtutflykt, vi hoppas också på någon sköldpadda ;) och vi ska ha semester! Och kvällarna...doften av grekisk kväll; oslagbar!

Kefalonias världsberömda strand Myrtle Beach

Och denna längtan, denna väntan, planeringen, tankarna, glädjen, härligt.


Så gissa om jag är glad! Två Greklandsbesök denna sommar med två av mina käraste! Nu ska jag nog klara en lång vinter...(alltså va fan, jag vill väl inte ha vinter - nu!? - jag vill ha vår. Punkt. Men nu orkar jag stå ut...)

Hotellet vi ska bo på där alla balkonger har havsutsikt :) och man ser Zakynthos härifrån. Tänk våra frukostar på balkongen...mmm


Vi ska till Lordes/Lourdata på sydkusten.

Vad vore en grekisk ö utan dessa?

Älskar tavernor! Fast man blir randig om bena av stolsitserna...

Det är 70 dagar dit. :)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Men va? En resa till? AVIS! ;)
Härliga bilder! Nu längtar man till sommaren!
Kram kram
//Lana

monkan sa...

Ja visst har jag tur!!! :-)
Kram /M

Mitt liv som fru L sa...

Ååå jag vill också! Ska nog gå in på diverse rese-sidor och längta mig bort!

Nu får du faktiskt sluta klaga på vintern, med TVÅ resor att längta till ;)

Kram C <3

monkan sa...

Hehe. Ok, inte klaga bara rapportera...
Kram /M