VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 5 januari 2013

Projekt nystart

Morgonstund har guld i mun..?

Sitter en tidig lördagmorgon i soffan med en kopp kaffe. Vaknade efter någon timmes sömn med huvudet fullt av (ännu fler) idéer till allt möjligt. Bloggen mest och en del sömnadsprojekt och lite allmän planering inför måndagen. Omöjligt somna om. Bättre då kliva upp och skriva ner - så inte de bästa idéerna försvinner!

Tankar

En stor del av min ledighet har gått åt till att fundera lite på hur jag ska fortsätta med bloggandet. Har mycket anteckningar i skrivblocket och på paddan. Jag verkligen gillar att laga mat och jag gillar att skriva och det blir lite som ett gift..! Och jag gillar LCHF eftersom det gav mig ett nytt liv. Och jag gillar att skapa nya rätter. Önskar att fler läste förstås, nu låtsas jag att det är jättemånga som läser och tycker att det är hur bra som helst - min fantasi har det minsann aldrig varit fel på.

Vintermat - husmanskost

Anyway, nu har jag en del veckomenyer klara, så från och med måndag så blir det en eller två veckomenyer i månaden med olika teman. Först ut blir en veckas husmanskost på mitt LCHF-vis.

Kockskola?

Jag är rätt duktig på att laga mat så en och annan skola tänkte jag försöka få med, lite som där jag visar hur man styckar kyckling. Det är ännu så länge på planeringsstadiet, hehe.

Tant Sur-Monkan

Eftersom jag fortfarande äter en och annan kolhydrat - dock enbart i form av ovanjordsgrönsaker - och några flytande, hmm, så har inte den gamla Sur-Monkan helt motats i grind. Därför, om jag retar mig på något så kommer hon att ploppa fram och få skriva en mening eller två eller tre utan att den nya Snäll-Monkan får lägga sig i.

Gammalt

Vad ni, dessvärre, kära läsare om ni finns, även i fortsättningen få stå ut med, så är det samma stuk på fotografierna...konstigt att jag som är så kreativ inte är bättre på att fota..? Nu använder jag paddan - för övrigt min bästa present på många år - och det får duga än så länge. (Det finns en digital systemkamera i huset, men, men, det blir lite för mycket meck för mig...ärligt: jag kan den inte!)

Tro nu inte att detta är ett nyårslöfte, nehej, sådana kan inte jag hålla, utan detta har jag haft i mitt lilla huvud hela hösten och ja, ok, någon slags nystart...Det har gått under arbetsnamnet Projektet.

Lördag

Nu ska jag skicka iväg det här och sedan gå upp och sova/vila en stund till. Under dagen har jag lite tillbehör kvar att fixa till den kommande menyn och lite uppläggningar ska fotas. Vi ska på middag på kvällen, trevligt, trevligt.

Söndag

Kanske tar jag bloggledigt, hehe, men man vet aldrig!
Om jag gör det så syns vi på måndag.
Trevlig helg, därute!







4 kommentarer:

Unknown sa...

Vad spännande med nytt! Vad kreativ och påhittig du är!
Du kanske kan också lägga ut dina sy-projekt och skriva lite om det också?
Du har en läsare (MIG) som är intresserad av det! ;)
ha en toppen helg!
Din trogna besökare/läsare Lana! :)
Kram kram

monkan sa...

Tack, tack! Får försöka peta in en och annan sy-grej oxå...där är jag lite mer periodare...men sydde faktiskt nyårs-klänningen!
Kram /M

Mitt liv som fru L sa...

Jag ser framemot sur monkan inläggen, hehe! Och som Lana säger,jag läser ALLA dina inlägg. Så mej blir du inte av med ;) kommer definitivt fortsätta följa dig!

Kram C

monkan sa...

Jag vet att några kollar...lät jag lite uppgiven i inlägget, hmm? ;) Lite tyck synd om mig, hehe, jag var lite trött...och gnällig...
Kram (glad)Monkan