VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

torsdag 17 januari 2013

Men gäsp...!

Alltså...jag jobbar heltid nu. Jag trimmar in mitt nya kök. Jag kliver upp klockan fem. Jag lägger upp en ny logistik i mitt kök. Är dödstrött på kvällen! Har inte tittat på min padda - inte på andra sidor på äter heller - på ett par kvällar, jag har knappt orkat laga mat - ägg i olika former har räddat hungern - jag har ramlat ner i soffan framför teven för att sedan flytta upp till sovrummet och sedan sova tungt; har typ vaknat på morgonen i samma läge som när jag somnade på kvällen. Ni fattar..?

Jag vet att det snart stabiliserar sig men innan är det svårt att tänka sig hur mycket två timmar mer arbetstid var dag kan ta så mycket energi. Kanske borde vi alla jobba sjuttiofem procent istället för hundra? Trivs kanon i arbetsköket och är glad åt min heltid (money talks) tro inget annat! Ikväll hade vi dessutom ABC-kurs, livräddning. En kurs som var riktigt bra! Tror det är trettio år sedan jag var på en sådan! Men jag gäspar nu, stort och så tårarna rinner. Gud, var är sängen?

(Tänk er mig imorgon, fredag, gympa direkt efter jobbet och sedan med all sannolikhet ett glas vin...och sen...? Snark, tror jag!)

Så den utlovade snabbmaten får bli någon annan gång. Ägg är ju i och för sig snabbt, hehe, omelett går fort röra ihop, ikväll blev den med räkor.

Snabbt går också att vändsteka två ägg, lägga på ostskiva och skinkskiva på ena ägget och det andra ovanpå. Äggmacka. Orkar man kan man skiva på lite paprika också. Typ.

Nähä, hörni, nu måååste jag gå och lägga mig.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas snart det vänder sig och du får mer tid över och blir pigg! :)
Sänder många varma kramar till dig!
Tur att man har ägg i alla fall! ;)
Ha en underbar fredag!
//Lana

monkan sa...

Ja ägg kan vara räddningen!
Mkt nytt med jobbet, det blir snart en vana! Och nu är det fredag igen! :)
Kram /M