VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

fredag 25 januari 2013

Goda och snabba tomater

Fredag igen. Härligt! Jag har börjat min fredag med gympa, en av de bättre, den ledaren är en av de bästa. Annars skulle jag inte gå dit.

Jag och sonen åt en enkel fredagsmiddag - maken är på jobbkul - ostplättar, rostas, kryddsmör och stekta cocktailplommontomater. Tomaterna går fort att göra om man bara är två och vansinnigt goda!

Och apropå kryddsmör så sa idag en arbetskamrat att hon gjorde sitt vitlökssmör på Lätta...ojoj.

I veckan har jag faktiskt sytt mig två nya t-shirts; heter det så fast det är trekvartsärm..? Lite tunikamodell, dvs de går ner över rumpan och har lite vidd över den...bild kommer kanske senare! Överraskande nog så är de leopardmönstrade, hehe.

Två veckor nu har jag jobbat heltid, ännu kryper jag till sängs relativt tidigt och det gör att jag orkar kliva upp klockan fem...än så länge!

Varför tänker jag på filmen gröna stekta tomater?

Röda stekta plommoncoctailtomater

6 små tomater
Flingsalt
Balsamvinäger

Halvera tomaterna och stek de i smör i en stekpanna med snittytan ner, knappt tio minuter.
Lägg upp de på fat med snittytan upp, strö flingsalt över och ringla god balsamvinäger över.
Smakar som godis!



2 kommentarer:

Unknown sa...

Oh, vad smarriga de ser ut! Det måste jag också testa! :)
Hi, hi...du och dina leoparder! :)
Men usch...kryddsmör på Lätta...låter hemskt!
Ha en toppen kväll!
Kramar!
//Lana
P.S.
Väntar på bilder på leoparder! ;)

monkan sa...

Tomaterna är supergoda, åt i lördags oxå!
Ska försöka fånga djjuren på bild snart..! ;)
Kram /M