VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 27 januari 2013

Fullt ös i helgen

Fullt ös under lördagen! Jag vaknade pigg och utvilad - skönt - ganska tidigt och kunde sitta långfrukost! Finns det något härligare? Bara njuta och läsa tidningen och lyssna på radio i lugn och ro.

Sedan åkte vi på shoppingturne. Vi började med en tygaffär där jag shoppade loss en hel del mönster och lite tyger. (Maken är vänlig nog att tyst köra min kundvagn och låta mig gå fram och tillbaks och känna på tyger, jämföra och fundera. Kärlek.) Mycket nöjd. Sedan åkte vi till ÖoB och fyllde på vårt förråd med diverse schampon, duschcremer och smörj. Passerade en djurbutik och där köpte vi en ny klösbräda till katten. Då blev han nöjd! Sista stoppet blev Systembolaget. Nu är även vinstället påfyllt.

När vi kom hem åkte maken iväg och hämtade ett Piteå-besök (våra äldsta bästa vänner som bor i Piteå var på en snabb visit hos sin son med flickvän som bor i Stockholm) så vi fick bjuda på kaffe och LCHF-bärpaj (som alla tyckte om) och träffas en stund! Nästa gång de kommer har de lovat att jag ska få bjuda på middag!

Jag gjorde lamm till middag, svenskt Gotlandslamm, entrecote som jag helstekte med grekiska kryddor, gräddsky och stekt aubergine och sådana små stekta tomater igen!

Efter maten fick vi hämtning, jajamän, till grannar från förr och badade länge i deras utomhuspool. Skön avslutning på dagen/kvällen!

Söndagen gick i något lugnare tempo men jag hann i alla fall med en gympa! Och sy en tröja till - och klippa ut en tröja och en klänning!






2 kommentarer:

Unknown sa...

Härlig helg! :) Kul med shopping! det hade jag också i lördasg! Så nu är det köpstopp för mig, he, he...
God mat som vanligt! :)
Ha en toppen måndag!
kram
//Lana

monkan sa...

Jag har oxå köpstopp efter helgen...men just nu syr jag mer tröjor!
/M