VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

måndag 14 januari 2013

Fotografiska

Första vanliga helgen efter julledigheten avklarad! Jag körde hårt direkt på fredagseftermiddagen med ett gympapass på Friskis. Och avslutade söndagen med ett! Riktigt duktigt av en som slöat sig igenom de sista två månaderna...för mig gäller det att gympa så pass mycket att det blir ett måste (ungefär som när socker ger mersmak...) men det gäller att inte en förkylning hinner mellan...

Idag ska jag träna i nya köket på jobbet och laga mat till personalen - vi har planeringsdag - sedan kör jag igång på tisdag och lagar mat till nittio barn och tjugo vuxna. Spännande. :)

Helgaktivitet

I lördags var vi på Fotografiska tillsammans med våra Gotlandsvänner. Vi började med lunch uppe i bistron - med fantastisk Stockholmsutsikt - och därefter tog vi oss runt fotoutställningen. 250 bilder av David LaChapelle. (Lunchen blev en vegetarisk medelhavssallad som gav idéer! Det är snart vår!)

Tillbaka till utställningen. Jag säger såhär: om du bor i Stockholm: besök den! Om du inte bor i Stockholm men har vägarna förbi innan tredje mars: besök den!

Det var en stor och fantastisk utställning med tänkvärda bilder och mycket intryck att smälta; så pass att jag och maken funderar på att gå en gång till! David LaChapelle är en samhällskritiker som lägger in konsumtionshets, klimatförändringar och religiösa funderingar i sina installationer.

Mycket sevärd.

Efter Fotografiska gick vi till Gondolen - också fantastisk Stockholmsutsikt - och satt i skinnsofforna med ett glas vin och pratade och umgicks. Vi åt lite också, hehe, jag åt carpaccio på hälleflundra och (sushiälskare, ok) blir lika fascinerad varje gång; att rå fisk kan vara så förbaskat gott!

Därefter åkte våra vänner till Arlanda för att vila en natt på hotell för vidare morgonavfärd till Teneriffa. Och vi åkte hem efter en heldag på stan.

Vad händer i veckan?

Jo, denna vecka tänkte jag bjuda på tre snabba för att visa hur enkelt det är med LCHF!

Men nu ska jag gå till jobbet! Ha en bra dag!

4 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Spännande med 3 snabba!

Vad kul att få laga mat i ett nytt kök!

Kram C

monkan sa...

Ja det känns lite som jag fått nytt jobb! Allt är så fint och rent...men jag ska börja sju på morgon...hoahoa...
Kram /M

Unknown sa...

Men gud vad jag vill åka till Stockholm och göra precis samma utflykter! Låter så otroligt intressant! I mellandagarna var vi till Stockholm men med ett annat program... Svansjön med streetdance på Dansens Hus, Icebar och Gamla Stan med NobelMuseum och slottsbesök...
Nästa gång ska jag absolut planera besök på fotografiska! :)
Kramar!

monkan sa...

Ja, ibland är det kul bo i storstan, gäller att komma ihåg utnyttja allt, bara...
Kram/M