VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

tisdag 13 november 2012

Vitkål till maten

Måndagen fortsätter jag med Cajsa Warg-matlagningen, det blir nog en sådan vecka. Jag kommer hem relativt sent och har ingen aaning om vad jag ska laga för mat. Trött, mycket i huvudet, flytten på jobbet hänger över mig och så lite höstless i största allmänhet...(borde planera, vad lätt det skulle gå då..!)

Hade tagit fram köttfärs ur frysen så det fick bli köttfärsbiffar...strimlade vitkål, 6 hg, som jag blandade med 2 dl riven prästost, 1 dl fetaoströra och 2 dl vispgrädde och lade i en smord form och puttade in i ugnen, 175 grader där den stod en halvtimme medan jag vilade mig i soffan med benen högt...

Vitkålsgratängen blev god - och enkel att göra - maken gjorde sig till och hackade sallad så där fint och så gjorde han en topp av den...nöjd han var...

Men måndagar är tevekväll, Project Runway Sverige först på listan! Undrar varje avsnitt hur det kan komma sig att Björn blir kvar? Avslutar kvällen med Homeland, ruggigt bra!
Sköter sig själv i ugnen

Maken var kreativ med grönsakerna

4 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Vitkålsgratäng lät ju hur gott som helst! måsta laga mer med vitkål :)

http://bakasockerfritt.blogg.se/

monkan sa...

Det roliga med vitkål är ju att det går använda på olika sätt till allt!
/M

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Vitkålsgratäng är jättegott. Jag har snöat in på vitkål nu under hösten och äter det både på längden och tvären. :-)

monkan sa...

Hehe, men det är faktiskt världens bästa! Jag äter nån form av kål varje dag...
/M