VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

fredag 2 november 2012

Mjölk - eller vad? - till kaffet

I går torsdag var jag med maken på hockey. (Vi ska inte prata om hur det gick för vårt lag - nej) I pausen köpte jag en kaffe. "Jag tar gärna med mjölk", sa jag. "Finns på bordet bakom", svarade ynglingen i kiosken.

Vad bra, självplock, hmm. Men det tog en stund innan jag hittade mjölken. Och var det egentligen mjölk? Jag läste länge och väl på det lilla paketet: Use as fresh milk. Long life skimmed milk with non milk fat. Märkligt. Var det mjölk utan fett? Och används som färsk mjölk...alltså är det något annat? Herregud. Tvekade men hällde till sist i två i kaffet - jag måste verkligen ha mjölk i kaffet, kan inte dricka det svart. Helst mjölk och grädde. Den så kallade mjölken sjönk direkt till botten av pappmuggen, jag fick röra om med mitt finger för att få ut det i kaffet...

En timme senare har jag ett sug i magen. Måste vara något fel på mig, hur känslig har jag blivit? Det värsta är att det sitter i länge, trots att jag fettäter sedan...

Undvik gärna...trots den fina naturbilden...den luras!
Har just hällt i 28 ml vit vätska i kaffet; hallå vart tog det vägen..?

Jag har jobbat på restaurang, jag känner till Millac. De har inga direkt äkta produkter och är därför relativt billiga...hade en gång en chef som ville få mig att göra pannacotta på "gräddmillac"...jag vägrade. Fick så småningom sparken, hehe, fast det var inte pannacottans fel utan en idiot till kock som trakasserade mig. Jag fick gå. Livet är hårt! Men jag fick ett bättre jobb, så jag vann!

1 kommentar:

Unknown sa...

Härligt när man vinner över idioter! :)
Ja... sån mjölk vill man inte dricka...
Ha en underbar fredag!
kram kram
//Lana