VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

tisdag 20 november 2012

Min nya hylla!

I helgen som var så åkte vi till en stor byggmarknad i närheten och handlade skenor och konsoler och hyllplan för att bygga en hylla runt ett fönster. Väggen är inte särskilt bred, det är en dryg halvmeter på var sida om fönstret. Tanken med alla hyllorna är att mina kokböcker ska få bo där, tillsammans med lite snygga prylar. Jag har en smal inbyggd hylla invid ugnen också men den räcker inte till, hehe.

Jag är mycket nöjd med resultatet. Det finns plats för många fler kokböcker, tack och lov! Nu kan jag fortsätta handla...

Kokböcker - och föralldel mattidningar - är en stor inspirationskälla! Nu har det dessutom blivit en utmaning att eventuellt omvandla recepten till LCHF-vänliga sådana. Det ger också inspiration!

Klart. Så här började jag inreda.


Här är båda sidorna ihopklippt. Jag flyttar fortfarande runt...

Överst står lite kolhydratböcker och underst mat från olika länder, mest Medelhavet.

Lite gamla favoriter och nyaste tillskotten, lite LCHF.

Just nu så står böckerna i någon slags innehållsordning, hehe, har funderat mycket på hur de ska stå, nu när jag fick så mycket hyllmetrar till förfogande!

Inga kommentarer: