VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

måndag 19 november 2012

Fetaostkräm

Förra veckans middagar var lite av det oplanerade - eller för all del oengagerade - slaget. En kväll åt vi en enkel kycklingsallad och för att feta till den så ville jag göra en fetaostdressing. Tänkte mig en krämig men lite lös variant, lite i konsistens som caesardressing. Vispgrädde blir säkert bra till det trodde jag.

Så vad gör jag? Jo, jag tar fetaost och smular ner i den höga mixerbunken, häller över grädde och torkad oregano och kör ner stavmixern...kan tro att jag inte vet vad vispgrädde betyder. Hmm. Blev en tjock kräm förstås men det blev väldigt god smak! Skulle säkert vara gott smälta ner över en god köttbit, mmm.

Enkel och snabb kycklingsallad på färdiggrillad kyckling men med hemmagjord fetaostdressing som blev en kräm...

Nu sitter jag i soffan med tidningar och böcker och iPad, är ju själv så jag behöver inte prata (men vad svårt det är vara tyst när det finns sällskap!) min röst är helt tokig, ibland kommer det liksom bara ett ljust kraxljud, ibland låter jag whiskyhes. Beslutat mig vara hemma hela tre dagar, ojoj, för att bli frisk!

Har några färdiga inlägg på iPaden - fetaostkrämen är ett av dem - så det blir några sådana framöver. Snart ska ni få se min nya kokbokshylla också!


4 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Gott! Jag gillar fetaost.

Sonja Kidron sa...

Fetaostgrädde, vad spännande, kanske har du komponerat en ny hit!? ;)
Salladen såg för övrigt väldigt smarrig ut! :)
Kram

Unknown sa...

Låter jättegott! Håller med Sonja! :) Ta patent på krämen! ;)
Ha en toppen dag!
Kram kram
//Lana

monkan sa...

Hehe, ni är roliga! Men jag kommer definitivt göra den fler gånger!
Kram/M