VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

måndag 1 oktober 2012

Project runway

Var på förskolekockskurs i dag igen. Vegetariskt. Fast jag äter LCHF tror jag på att vi visst kan äta mer grönsaksrätter! Ja, jag utan spannmål och rotfrukter och baljväxter förstås...hehe. Idag hade jag ätit sen, fet lunch - fiskgrytan! - för att inte låta mig frestas av det vi lagar - vi är snabba och duktiga allihopa - allt ser och smakar gott! Så jag nöjde mig med ratatoille, avocadokräm och falsk couscous. Det var en del kommentarer runt LCHF (fast just de här vet inte att det är min värld) men så här sa en: "de ska bara äta en massa fett"...Jag kommenterar det inte ens. Orka.

Men därför var jag hemma lite senare än vanligt, resten av familjen hade ätit rester och jag gjorde mig en avocadoröra med rostbiff, ägg och smetana. En massa fett, eller hur? Men gott.

Nu ska jag strax bänka mig framför teven - det är ganska ovanligt - och titta på svenska varianten av Project runway. Tänker ge det tre avsnitt - inte helt förtjust i programledaren - så får jag se om jag ids följa det sen. Är nyfiken på vilken tygaffär de besöker - här finns ju ingen liknande den i New York?

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag orkar inte heller kommentera sådana personer som tror att jag äter bara fett och att min mat simmar i fett... Man orkar verkligen inte...
Kram kram
//Lana