VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 6 oktober 2012

Höstlördag med sol

Äntligen kom fredagen! När jag klev ut på gatan efter jobbet sken dessutom solen fast klockan var fem på eftermiddagen. En härlig höstluft slog emot mig. Bara att andas djupt och låta luften spridas i mitt inre. Söderluft visserligen, men...

Hemma (utan en enda hostattack på bussen!) hittade jag maken i zebrahörnan, Uffe (Lundell för den oinvigde) på full volym och ett nytt album i handen. Lycklig - han hade köpt Uffes nya.

När Robbie släpper sin nya skiva vill jag ha den.

Gjorde maken sällskap med ett glas vin - den nya hörnan är perfekt mysig - innan vi tog itu med fredagsmiddagen. Och den blev så jäkla perfekt! Maken grillade entrecote - den blev helt perfekt - jag gjorde bearnaisesås - den blev helt perfekt - och tillsammans gjorde vi en grönsallad med färska fikon - som blev helt perfekt.

Vi är så perfekt duktiga! Så perfekta att kameran (läs iPad) glömdes bort...

Nu är det lördag förmiddag, jag låg kvar rätt länge i sängen och lyssnade på "Ring så spelar vi"! har ju bestämt vila i helgen, hehe. Men för att bli frisk behöver jag Storstadsluft så vi ska strax iväg på en lördagsprommis i Hammarby sjöstad. Nä, jag är ingen som promenerar runt i storskogen jag, hehe, asfalt ska det vara! (Men lugn, jag går i gympadojor...inte högklackat...)

Lite träd har vi ändå på tomten, snart i höstfärger!

1 kommentar:

Mitt liv som fru L sa...

Mmm maten låter så god! Det är så kul när man lyckas i köket och det blir sådär perfekt!

De senaste dagarna har bjudit på fint och skönt höstväder! Helt underbart! Vi får njuta, för snart kommer väl snöhelvetet ;)

Ha toppenfin lördag!
Kram C