VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 13 oktober 2012

Frukost och nytt skal!

Det är skönt när det är sol. Och fast jag vill ha sommar året runt - faktiskt - så kan till och med jag erkänna att hösten har en fördel när den är klar och solig.

Frukosten denna morgon blev faktiskt två mackor...normalt brukar jag bara äta en plus ett ägg med smör, hmm. Men idag slog jag till på två med ägg och kaviar, fast inte Kalles utan den röda kaviaren som var kvar efter confiteringsäggarneringen (hehe, ett långt..!) Det kallar jag god äggmacka! Två goda koppar kaffe fick jag i mig också, jiiz, var ska detta sluta!?

Skämt åsido, jag har faktiskt snart gått ner tio kilo...inget skämt, nej. Verkar som om LCHF är gjort för mig! Brukar inte väga mig ofta men jag har märkt på byxorna på jobbet att något hänt. Jag har liksom gått ner i omgångar. Först 6 kilo de första två månaderna och sedan två till senare. Som jag stått länge på. Och nu två till. Gillar. Min "målvikt" är ytterligare två kilo men de känns inte så viktiga om jag ska vara ärlig. Och jag började inte med LCHF för att gå ner i vikt - det hade jag gett upp! - utan för att bli av med det förbaskade godisätandet! Kunde inte för mitt liv förstå att kosten med fullkorns- och lättprodukter, den där nyttiga förutom detta godis då, var den som gjort mig stressad, irriterad, trött, sur, vresig, förkyld fem gånger om året och sötsugen! Fan i alla år! Jag tackar min hårfisörska Camilla på Hårprofilen i Orminge som gav mig tipset att läsa "Matrevolutionen" av Andreas Eenfeldt.

Och ni fattar att jag menar LCHF-bröd när jag pratar mackor..?
En annan frukostfavorit är crème fraîche-plättar. Men idag blev det lite lyx!

Nu över till något helt annat. Prylar. Igår köpte jag äntligen en skal till min fån. Hittade mitt. Nöjd. Hehe.
Haha! Äntligen hittade jag mitt!

Maken har hockey i eftermiddag. Efter matchen ska några fruar sluta upp och så äter vi middag på restaurang. Kul! Men först en promenad i solen - D-vitaminer kom!




1 kommentar:

Unknown sa...

He, he... du och dina djur/leopardmönster! :)
Snyggt! :)
Det blev också plätar här till brunch, gjorda på kokosmjölk och mixad hallon! :)
Ha en fortsatt fin lördag!
Kram kram
//Lana