VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

måndag 17 september 2012

Ny vecka

Jobbade min sena måndag idag, lång dag. Money talks. Behöver alla extratimmar jag kan få. Vilken tur det fanns moussaka att äta när jag kom hem!

Och sedan - detta är sant - blev det syrummet! Började plocka runt bland mönster och tyger, blev inte nöjd, gav nästan upp, ångrade mig och hämtade tre tyger och ett klänningsmönster, bestämde mig och klippte ut!

Bytte tråd i två symaskiner för att ha allt klart till nästa dag. Provsydde lite, blev nöjd, och gick upp i sovrummet och drog igång paddan (bäst mottagning...) och teven och CSI som jag inte sett på jättemånga avsnitt och tja, used to be my favourite...men nu har det väl ändå överlevt sig själv?

I morgon ska jag på matkurs på eftermiddagen, vi ska laga fisk, kul ska det bli, brukar vara inspirerande!

Tycker jag känner mig lite piggare, hmm, har haft lite förkylningskänning men...alltså man ska ju vara frisk när man äter LCHF? Jag var ofta förkyld när jag åt socker! Nu ska jag vara pigg och glad hela tiden, ju!

Denna modell...


...i dessa tre tyger.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Spännande att få se resultatet! :)
jag upplever också att jag sällan förkyld/sjuk när jag börjat äta lchf... jag äter också d-vitamin...
Ha en toppen dag!
Kram kram
//Lana

Sonja Kidron sa...

Är det på dagis du jobbar, eller hur var det? :)
Har vickat på dagis både igår och idag och ska dit också imorn. På tal om förkylning känner jag faktiskt lite i halsen nu, men har tryckt i mig massa vitlök och en sjujäkla dos både Lactoferri och D-vitamin, så hoppas bara det är en liten förkänning!

Ha en härlig onsdag!
Kram
/ Sonja

monkan sa...

Jag måste nog köpa D-vitamin...men nu känns det som om det vänt, piggare!
Ja, dagisförkylningar kan vara jobbiga...de smittar mig oxå fast jag är i köket...
/M