VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

torsdag 13 september 2012

Dessa torsdagar

Undra om torsdag är mitt nya måndag?

Till skillnad från förra torsdagen när jag var trött pga sömnbrist, så har jag nu sovit som klubbad flera nätter och ändå varit så trött på morgonen, på dagen och på kvällen...somnar hårt på bussen på väg hem, så hårt så jag inte riktigt fattar att jag lyckas kliva av...

I morse då, när jag väl tagit mig ur den otroligt sköna sängen och ändå lyckades gå ut till bussen i hyfsad tid, så kom tre på raken innan jag var framme vid hållplatsen, japp, tog nästan tio minuter innan nästa. Har inte fattat logistiken riktigt; om tre bussar kommer samtidigt varje kvart, kan man då säga att de går var femte minut? Typ.

Hade förstås mina fula gympadojor och min fula ryggsäck och mina vansinnigt snygga Urbanears för att promenera sista biten. Då stannar inte bussj-en fast jag plingat! Eftersom jag kan gå från Slussen också (fast det är kortare, jag vill gå långt) så orkade jag inte vråla Stanna!!! från längst bak i bussen utan svor bara.

Arbetsdagen har därefter gått i rasande fart och jag har verkligen slitit idag, och sedan som ett brev på posten - huvudvärk...

Har bokat av aerobicsen, ingen ide utmana idag känns det som!

Städar istället, är också lite svettigt, gör något av köttfärsen jag tog fram i morse och tar det lugnt.

I morgon är det fredag - igen!

Inga kommentarer: