VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 26 augusti 2012

Triathlon

Igår åkte vi alltså in till gamla stan för att titta på triathlon-tävlingarna; en VM- deltävling. Vädret visade sig från sin bästa sida, ett soligt sensommarväder.

Vi hittade rätt snart en trottoarservering på första parkett där trötta och svettiga åskådare kunde svalka sig, hehe. Det gjorde vi.

Vi hejade så klart fram Lisa när hon tog sin seger. En sak som fascinerar mig är att när killarna gjorde sin del så var det fullt med folk efter gatorna. De svenska killarna har inte direkt några topplaceringar, nej.

Men tjejerna har en OS-medaljör. Tror ni trottoarerna var knökfulla då? Nej, gott om plats. Några var vi förstås men ändå? (Här kom feministen Monkan med ett inlägg, hon som tror på jämställdhet och en massa konstiga saker som alla likas värde oavsett kön och färg och allt sånt...)

Vi åt middag på restaurang, uteservering, jag åt kött, grönsaker med getost och chilibearnaise! Perfekt LCHF!

Nu har halva söndagen gått, dags börja med middagsförberedelserna. Kyckling blir det, jag har slagit på stort och köpt en ekologisk stor kyckling.

Ett litet tillägg: De som hejade på Lisa och tjejerna stod vid slottet. Trångt där. Vi satt/stod på stora Nygatan, mycket mindre folk, bra sikt. Och nyss såg maken loppet på teve och minsann såg han inte oss stå och klappa händerna! Jag missade det förstås...

Inga kommentarer: