VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

torsdag 30 augusti 2012

Träning

Varje måndag efter semestern har jag börjat ett nytt liv. Ett nytt träningsliv - matlivet är nytt sedan många månader - och sedan har jag inte riktigt haft tid. Eller också har det regnat. Eller jag har gäspat. Ena veckan fick jag till två gympor faktiskt, snyggt jobbat!

Den här veckan var det dags igen. Tisdag - ganska sent - klockan 20 släpade jag mig iväg till en medelgympa. Å jäklar i min lilla låda vicket drag! Tanten var helt slut efteråt men fett nöjd! Sov som klubbad hela långa natten och dagen efter kändes min kropp härligt stark; inte muskelöm och stel. Wow. Verkligen nytt.

Knyter på mig mina fula gympadojor varje morgon, kliver av bussen ett par hållplatser innan Slussen och genar över Sofia. (Som är en stadsdel, inte en kvinna.) Tar nästan fem låtar! Använder mina nya hörlurar; Urbanears heter de! Gillar. Känner mig hipp. Typ, hehe.

Jag har tänkt mig veckorna så här:
Måndag: medelgympa
Tisdag: hattkurs
Onsdag: ledig
Torsdag: aerobics
Fredag: basgympa
Lördag: ledig
Söndag: basgympa och step ena veckan, bara step den andra.

Hahaha, tillåt mig le. Eller skratta. Jag lyckas aldrig följa mina listor...men man vet aldrig. Underligare saker har hänt.

Maken är ikväll på Grönan, med sitt arbete. Femkamp. Middag och - antar jag - öl...

Jag är alltså solo ikväll, ok, sonen också men han har inte käkat hemma på hela veckan, så jag räknar liksom inte med honom. Finns matlådor i frysen om han får för sig att han ska äta hemma!

Jag börjar med aerobics, ska snart åka. Blev supermätt av min lunch idag, äter därför efter gympan. Förmodligen omelett.

Inga kommentarer: