VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

onsdag 22 augusti 2012

Testar leksaken

Jag måste ju prova göra ett iPad-inlägg - jag tänkte ju kunna sitta varsomhelst i stora staden och kanske blogga? Vore kul. Vem vet, jag kanske skriver en roman, hehe!

Det gick ganska bra träna aerobics (nu stavade jag rätt!). Mitt stora problem med gympa överhuvudtaget är att jag är så dålig på att koordinera mig. Ganska dålig på takt också...för att inte prata om att jag är osmidig i kroppen...ingen Let's dance-brud, direkt, hehe. När det funnits step på Friskis-schemat har jag gått på det för att utmana mig själv och bevisa att det går. Typ. Men det har varit borta från schemat ett år, snyft, men nu är det tillbaka, hurra!

Så jag tänkte köra både step och aerobics i höst!!! De liknar varandra i viss mån, ja fast aerobicsen är utan bräda...har bestämt mig för att ge järnet! Känner mig fett taggad! Och sedan jag började äta LCHF så lär jag mig faktiskt kombinationerna lite fortare. Sant.

Och här hade jag tänkt få med en bild från iPaden men det tycker inte blogger. Varför kan man undra. Det gör jag. Undrar? För den här platta saken tar faktiskt jättefina bilder! Trots att det är jag bakom, hehe. Då får jag kolla upp det, hmm. Går bara hämta från webben och det hade jag inte tänkt. Jag är så oteknisk och vill bara att allt ska funka! Direkt, helst. Men nu har jag skrivit så långt inlägg att jag publicerar det ändå!

Så här: det finns en App...den har jag just laddat ner och ska nu se om jag får med i alla fall en bild! (den ser jättekonstig ut på min padda, hehe) Den ska i alla fall föreställa caesarsalladen vi åt i söndags. Provar nu!

5 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Tränarsjälv på friskis och kör mycket aerobic och step, det är så kul! Step är det bästa ;)

http://bakasockerfritt.blogg.se/

monkan sa...

Ja step är riktigt kul!

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Kul att kunna blogga på andra ställen än hemma. :-)
Jag har försökt med mobilen men appen funkar inte alls för mig (android), så jag har gett upp för tillfället.

Unknown sa...

Man kan faktiskt träna upp koordination! Så kom igen! Du har hela året på dig! ;):)
Bilden är otroligt smaskig!
Ha en fin dag!
Kram kram
//Lana

monkan sa...

Erika : ja, det ska bli kul. Kommer få lite dötid mellan arbete och hattsömnad på tisdagar, då tänkte jag att jag skulle vara urban och sitta på nåt trendigt kafé och skriva...hehe! Fast appen är sådär på paddan...
Lana: Ja, men det är hårt arbete! Men kul!
Kram/M