VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 25 augusti 2012

Solig lördag

Vi kunde äta frukost ute nu på morgonen, härligt! Bäst passa på...Skönt också sitta läsa tidningen länge, länge.

Efter lunch tänkte vi åka in till city, titta på folk och triathlon. De tävlande är jag full av beundran av!

Igår när jag åkte hem från jobbet var det varmt och soligt, promenerade till Slussen i kortbenta, väl hemma så dröjde det inte lång stund innan det numer så välbekanta störtregnet kom. Katten gillar verkligen inte ljudet som blir på altantaket!

Vi grillade ändå men vi fick sitta inne. Hittade blomkål i olika färger; köpte grön och orange. Använde den gröna eftersom jag gjorde kantarellsås och ville ha kontrastfärg. Blomkålen gratinerade jag i ugnen med smör och vitlök.

Min tallrik. Åt allt utom köttet, det var lite segt...fast det är inte mitt fel!

Visst ser det roligt ut!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Roligt med olika färger på blomkålen! :)
Kram kram

Mitt liv som fru L sa...

Jag tycker också att det viktigt med olika färger på tallriken! Kantarellsås är aldrig fel, gud så gott!

Kram C

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Vad coolt med olika färger på blomkålen, det har jag aldrig sett förut. Måste kolla i min butik om de har det. :-)