VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

tisdag 7 augusti 2012

Skansenbesök

I går bjöd jag maken på lunch – fiskmousse med grönsaker och romsås och ett glas rosé – innan vi åkte in till Skansen! Vi har inte varit där sedan någon gång när barnen var små…nu gick vi runt i strålande sol och tyckte det var ganska mysigt. Målet med besöket var att lyssna på jazz och Rigmor Gustafsson på Sollidenscenen senare på kvällen.

När vi var vid björnarna – för övrigt fett sköna! – kom regndropparna. Tunga. Vi var utrustade med paraply. Bra så.

Det slutade egentligen aldrig regna. När vi var mätta på Skansens sevärdheter, satte vi oss vid Gubbhyllan och lyssnade på (gubb)jazz. Det slutade regna. Nej, det regnar igen. Och så höll det på.

Men vi är två vikingar; vi skulle inte ge oss!

Gick till scenen. Fy, regnet öste ner och det började blåsa kors och tvärs. Vi var envisa. Men alltså, efter två låtar frös jag så mycket om händerna, skorna blev blötare och blötare, nej. Det bär mig emot att gå från en konsert – alldeles särskilt som jag tycker det är bra! – men inte värt en förkylning så här i slutet på semestern.

Vi åkte hem. Vi gjorde varma mackor och vi tog på yllesockar och mysbyxor och framför en film somnade vi sedan i soffan. Så kan det gå.

Sommarlunch

Alltså...de ser inge farliga ut!

Det regnar. Och regnar. Detta är Allsångsscenen, jag står där alla fjortisar brukar hänga.

Skorna blev ännu blötare sedan,. Tidningspapper i de när jag kom hem.


Inga kommentarer: