VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

torsdag 9 augusti 2012

En liten klänning

Vek en dag åt syrummet. Svårt slita sig från datorn ibland - jag kan fastna där...

Har ett mönster på en ganska enkel A-formad klänning, lite sextiotal. Den första jag sydde blev lite sådär, tyckte jag, lite för rak. (Alltså, om nu valken runt midjan äntligen försvunnit så behöver jag ju inte längre dölja den? Eller hur?) Har modifierat lite på mönstret, det blev något bättre, kan ändå fortfarande göra den lite mer figursydd utan att den tappar sin A-form.

Tyget är ett stuv-tyg som bott ett tag i min syhylla! Det är provdockor på det, hehe, tur att jag inte räds varken färg eller mönster!

Ganska söt blev den väl - till tuffa mig!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men gud vad snyggt! :) Du är så duktig!
Jag har köpt på mig lite sy- och stickatidningar i Ryssland!
Nu ska jag bara ta mig tid och börja sy! :)
ha en härlig fredag!
Kram kram
//Lana

monkan sa...

Tack! Välkommen hem!
/M