VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

tisdag 3 juli 2012

Sol!

Idag när jag gick från jobbet så kände jag att något var fel. Hmm, sedan kom jag på det; promenerade utan jacka..! Det var skönt till och med på skuggsidan...Ojoj, vilken härlig promenad det blev!

Så när jag kom hem, shorts och linne, stol i trädgåreden med kaffe, isvatten och en bok. Och solbriller. Inte göra något, bara njuuuta.

När maken sedan kom henm var det fortfarande skön, varm sol, men vi beslöt oss ändå för att åka iväg och köpa dörr (som ska vara där toaletten ska bli) och handtag till mina nymålade dörrar.

Efter var det för sent laga mat - vi var hungriga vargar båda två - men det stod ju paj i kylen. Hehe, dag nummer två, samma paj som dag nummer ett. Och den rackarns pajen var godare idag! Kylskåpet erbjöd lite gurka, paprika och sallad i grönsaksväg av det råa slaget men med lite balsamvinäger och mycket olivolja på, så...

Skansens allsång kan jag missa men nu stundar strax sommarens sista Morden i Midsomer.

Ännu godare idag

Envisas varje år med att odla örtkryddor på min "stege" som maken gjort åt mig

I år känns de ovanlig tunna - kanske har det varit för kallt

Men en och annan kvist har jag använt i matlagningen ändå

Gillar mina namnskyltar - de är nya för i år




Inga kommentarer: