VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 22 juli 2012

On tour dag tre

Det var en ruggigt kall dag i Östersund, varenda gång vi klev ur bilen fick vi en smärre chock...

Vi åkte runt och fikade igår kan man säga, hehe. Först hängde vi på låset till Svenssons kafé på Frösön, ett kafé fullt med femti- och sextiotals prylar, möbler och inredning. Härligt. Och hembakt. Rekommenderar gärna!

Sedan åkte vi till jordgubbslandet på Rödön, köpte några ägg - i en sådan där självplock där man lägger pengar i en låda - och en liter jämtländska söta jordgubbar.

Avslutade rundturen med den gamla lanthandeln i Krokum, ja vad ska man säga om den? Att jag älskar alla dessa eldsjälar som orkar hålla på? Tack för att ni finns! Har ni vägarna förbi måste ni titta in!

Och tack och lov att jag har en fån och att jag fattat hur gps:en fungerar, hehe.

Sedan hände det: Solen! När vi skulle gå en sväng innan middagen och titta lite på "krogstråket" så jag laddade med fleece tröja och sjal. Så kom solen, alla blev lyckliga och vi satte oss vid vattnet och vi åt surströmmingstapas och jag fick ta av mig fleecen. Sedan träffade vi en fd arbetskamrat till mig som bor här nu och hade en supertrevlig kväll!

Vi åt middag på en 120 år gammal båt, Thomee, jag åt bison hamburgare och bad om sallad och extra sås istället för bröd och den underbare kocken gav mig dessutom bacon till, han visste han!

Lite bilder från dag tre kommer här i vilken ordning som helst!

Inga kommentarer: