VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 28 juli 2012

On tour dag tio Stackrännan och Kallholmens

OS-invigningen höll på sent så morgonen blev också sen; jag passade på att läsa ut min spännande bok, Änglavakter av Kristina Nilsson. Hon är en av de bästa, kanske till och med den bästa svenska kriminaldeckarförfattaren. Läs henne!

Sedan åkte vi - i det soliga vädret - till Stackrännan och ett kafé invid vattnet där vi träffade P o L som bor i Skåne men var på semester hos bekanta i Byske. P är en fd arbetskamrat till maken, världen är liten.

Dottern hade till kvällen bokat bord på Kallholmens Maltbryggeri - ett lokalt minibryggeri - där vi åt abborre, mitt sällskap drack Ale, jag höll mig till vin...

Jag missade totalt att fota maten idag, så det blir lite naturbilder...

Kvällen här i Skelleftehamn är riktigt härlig nu det är nog tjugo grader och klockan är över 22!

Inga kommentarer: