VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

torsdag 28 juni 2012

Receptmakerska

Jag har numera alltid ett anteckningsblock på min arbetsbänk. Där skriver jag upp hur jag lagar maten, allteftersom, ändrar, kluddar och skriver minnesanteckningar. Sedan följer det mig in till kontoret och får mera kludd, bilder som ska väljas skrivs upp och mer anteckningar följer.

Det är också bra att ha för att gå tillbaka om jag vill laga något igen och inte ids sätta på datorn, hehe.

För jag är verkligen dålig på recept. Jag har alltid varit (är fortfarande!) lite av en ”Cajsa Warg kokerska”, man tager vad man haver, typ. Folk frågar hur jag gjort. Ehh? Ja, hur gjorde jag?

Ni ska veta att jag faktiskt ofta lagar god mat utifrån mina fingertoppar! Fast det blir inte alltid samma från gång till gång! Men så började jag blogga om mat. Och kanske räcker det inte då med små beskrivningar som att ta en dutt här, en skvätt där, lite sådant och vad som finns hemma…ja, ni vet!

Tränar därför fortfarande på receptskrivning. Och det är också därför jag nu älskar detta block – snart behöver jag ett nytt – för det hjälper mig komma ihåg och rätta mina fel…Och riktigt kul är det! Jag är så nöjd som håller på att lära mig detta, i så många år som jag lagat mat…äntligen gör jag recept av det!

Minnet tränas, ojoj vad jag får anstränga mig för att komma ihåg sådant jag lagat förut, innan bloggvärlden! Och anpassa till de nya tiderna. Det är en så kul utmaning!

Sedan när jag lärt mig skriva ännu bättre recept då ska jag lära mig ta lite bättre bilder! En sak i taget…



Inga kommentarer: