VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 16 juni 2012

En regnig lördag med fredagsrapport

Idag är det blött och grått ute. Suck. Jag och maken ska på restaurang i kväll, bara han och jag. Ska bli trevligt, nu har jag varit ute och drällt med alla andra några dagar och nu ska det bli trevligt sitta och prata med honom. Och bli uppassad! Och förmodligen krångla lite med maten, haha!

I går var det sommaravslutning på jobbet och vi var på ett hippt ställe på Djurgården, vädret var riktigt bra men inte min typ av ställe. För den skull kan jag tycka det är kul för Wow! vad det finns mycket titta på! En uppskattning från mina ögon sa mig att tre fjärdedelar av alla flickor där inte hade varken egna bröst eller läppar - den återstående fjärdedelen var vi från förskolan...Eller, alltså egentligen vet jag inte om det är kul, varför kan inte de här söta flickorna vara nöjda med sig själva? Hur mår de egentligen? Snyft.

Vinet, husets, serverades i vinglas av plast och gick på nittiofyra spänn. Häpp. Fatölen i ölglas av plast sextiofem. Mera häpp.

Maten som skulle varit en spansk buffé hade omvandlats till en förrättsbuffé och hamburgare med pommes frites. Köket påstods ha för mycket att göra. Hmm. (Eller också tycker de inte att förskoleföknar har där att göra? De kanske glor för mycket, i alla fall köksan.) Jag lyckades ändå äta från buffén, kycklingdelarna, guacamolen och salsan...MEN jag smakade faktisk en liten vårrulle och en friterad räka...gick bra, ingen Polly-attack!

Hamburgaren som sedan kom in var inte hemmagjord och med en plastostskiva på och med ett tunt lager dressing på brödet, så, ja vad f-n...åt köttet med osten, inte direkt kulinariskt. Dessutom så hade hela vårt sällskap på nästan fyrtio personer placerats i soffor med (i bästa fall!) ett litet soffbord framför. Jiiz, vi åt med tallriken i knäna.

Nåväl, i början var det sol, varmt, fantastisk utsikt, mot slutet satt vi med dubbla fleecefiltar (vilken tur jag inte tog min ärmlösa tunika som jag tänkt först! utan bytte till en vintrigare variant...)Allt är ett äventyr och verkar jag pessimistisk så är jag minsann ändå glad jag varit där! Trots att vi inte såg en enda kändis...

Inga kommentarer: