VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 22 april 2012

Stockholmspromenad

Lördagen bjöd på en gnutta sol, härligt! Jag och maken tog bussen till Slussen och därefter promenerade vi längs vattnet till Kungsan och njöt. (Öppna glasskiosker och jag ville ha en mjukglass. Går ju inte! Lät bli.)

Vi fortsatte till systemet på Regeringsgatan och köpte en japansk whisky till kvällens födelsedagsbarn. (Originellt tänkte vi - han fick två till...)

Och sedan ett besök i Stockholms senaste köptempel, Mood-gallerian. Ojoj. Bra restauranger (har jag hört och de såg storstadstrendiga ut!) och butiker med exklusivt sortiment. Och skoaffärer som inte finns runt vartenda gatuhörn - jiipie! - jag nästan sprang in för jag fick syn på ett par leopardsandaletter - hurra! - och de kostade tvåtusenfemhundraåttiotre kronor. Fan. Lyfte på ett par ormmöstrade pumps - över femtusen... Fan.

Flera våningar och folk i dyra (fula) rutstickade jackor, en och annan päls och några rundmagade herrar med uppknäppta skjortor och backslick och telefon vid örat utanför boutiqerna. Min fördomsfulla gissning är att de väntade på var sin shoppande, falskbröstad blondin med ankläppar. Men det är ju min fördom.

Promenaden fortsatte sedan mot Kungsholmen och solen sken ännu. Jag älskar storstadspromenader! De gör mig lugn och harmonisk! Gode Gud, låt mig vinna storvinsten på Lotto så jag kan flytta in till stan!

Och minsann, hann vi inte med ett glas på en Kungsholmsbar innan vi tog treans buss tillbaka till Slussen. Och då med en nyfriserad make.

Väl hemma så "grundade" jag med sista biten laxpaj - om det skulle vara för mycket kolhydrater i bufféen - men grannarna hade gjort ett utomordentligt jobb. Lax, fläskfilé, rostbiff, paj och räkpastasallad. Sallad. Och ost. (Varför är jag orolig? Allt löser sig ju. Slappna av.)

Mycket folk på partyt, jag satt mest hela kvällen och diskuterade samhällsproblem med en annan granne, hehe, det var trevligt! Och jag drack lite för mycket vin och det blev kanske lite för sent - men det var ju trots allt fest!

Nu idag, söndag, är det en grå och regning dag. Jag mår väl som jag förtjänar...och undrar om jag ska sy, kolla film eller öppna Mad men-boxen? Det sistnämnda kräver väl godis, eller? Polly! Mmm. Nej.
Nationalmuséet
Trånga gränder i Gamla stan
Snart blommar de japanska körsbärsträden i Kungsan!
Mood-gallerians entré
Vy från Kungsholmen mot Rådhuset. Stockholm i mitt hjärta!


Fånen, ja. Fredagens frustrerande försök att byta apple-ID fungerade - fast fel. Det finns en väderikon på min fån, den som visat mig vädret i Berlin, Munchen och Frankfurt Am Main. Fick ett litet utbrott (bara litet, mitt blodsocker är stabilt) och tryckte bort de tyska städerna och la till mitt svenska område. Och sedan fortsatte jag till App-storen och OMG nu stod den på svenska!!! Och dessutom med det första ID:et, det som gick till tyska Apple! Fånigt. Trolleri, trollera!

Fast jag tror det beror på LCHF.

Inga kommentarer: