VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 4 mars 2012

Frost

Söndag morgon och jag är klar för söndagsgympa. Blir veckans första och jag hoppas det går bra. Förkylningen känns nästan inget, lite rethosta ibland, bara, Katten envisas med att sitta i mitt knä just nu, har slängt av honom flera gånger, men han hoppar upp igen. Det är skitsvårt skriva, sitter snett...

Minusgrader inatt, alldeles frostigt och disigt ute. Men ganska vackert!

Lördagens LCHF-middag blev merques (heta lammkorvar från korvkursen), "salsa"-sallad och tomatsås. Hade kvar lite från pizzasåsen så jag kokade upp den med creme fraiche. Hade även cf bredvid för att dämpa eventuell hetta. Korvarna var jättegoda och starka men utan ta över.

Ritade av två mönster från Ottobre i går, tänkte rita av några fler när jag kommit hem från gympan - fräsch och pigg!

Middagen har jag inte bestämt än - kött eller fisk? Eller kanske kyckling? En av veckans middagar ska i alla fall bli moussakan ur Anna Halléns kokbok. Den är så supergod!

Ha en fortsatt trevlig söndag! Kram!

Inga kommentarer: