VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

tisdag 7 februari 2012

T(r)is(t)dag

Nästan lika kall idag som igår. Frusen alltså. Arbetar i kofta under förklädet. Men trots kylan så stod det caesarsallad på middagsmenyn idag. Med räkor och halloumi. Gott. Mycket gott.


Någon kommenterade att jag blivit smal. Det var ju kul. Men sedan kommentaren: ”Ska du sluta nu då?”

Sluta med vaddå? Att banta? Och det är ju det här: jag bantar inte. Snopet va? Jag lade om min kost för att inte äta godis varje dag. Varje dag. Varje dag. Och som en bonus försvann en massa centimetrar runt midja och höft. Ingen valk längre. Fantastiskt. Och det är inte enbart avsaknaden av godis som en annan trodde – kalorierna, liksom.

Undrar om någon annan där ute gått på ett löpband eller en crosstrainer? Bland alla digitala rutor man ska kolla på när man trampar så svetten yr så finns en kaloriförbrukningsruta (jippi – långt ord!) och den är inte rolig om man är ute efter att förbränna kalorier! Efter tjugo minuter – precis när man är på väg att ge upp – så tittar man på den. Sextitre kalorier minus. Men kom igen! Vad är det, en ruta choklad? Då ger jag upp. För om man tänker gå ner i vikt genom att förbruka mer kalorier än man tar in - då får man ta-mig-fan springa när man sover också! Alternativt gå hungrig hela dagarna.

Så strunt i kalorierna. Tänk energi. Ta bort kolhydrater (energi) och ersätt med fett (energi) istället. Och vips! Minus, minus och minus. Och sömn på nätterna!

En del påstår att man får energi också…hmm…jag ska ändå prova och smita in i syrummet nu; kanske energin räcker till det ikväll!

Det är ungefär det som hänt idag. En typisk händelselös tisdag med andra ord. Kanske händer mer i morgon.

Inga kommentarer: