VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

onsdag 22 februari 2012

Strömming

Blixthalka idag. Härligt med vinter. Fast några tror att våren är på väg. Tro mig, än blir det inte vår. Det var dagens pessimistiska påstående.

Gick inte gå på vår uppfart när jag kom hem från jobbet idag, fick ta källardörren. Är ju fullständigt livrädd för att halka.

Idag blev det strömmingslåda till middag. Strömming är en klart underskattad fisk! Assar stod på bakbenen och krafsade mig på mina ben när jag gjorde iordning fisken. Han ville minsann också ha strömming. Ja, det fick han och sedan inspekterade han bänken och letade mer! Haha, men då hade jag ställt undan den...


Jag serverade strömmingen på lchf-vis med blomkålsmos och broccoli- och tomatsallad.

Kanske, kanske kommer en och hämtar kattlådan om en stund. Man vet aldrig. Men i så fall har vi sålt åtta av nio grejer.

Nu borde jag slita mig från datorn och sy. Ha en bra kväll!

Inga kommentarer: