VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

torsdag 2 februari 2012

Radiotelefon

Blocket
Den här femtiotalsradion verkar dra till sig en del mysko personer.
I natt, kl 00:48 kom ett sms: ”Min far vill köpa din telefoner. Han är oförmögen att ta emot telefonsamtal så kontakta honom på (en mejladress). Tack.”

Wow. Din telefoner???

2 minuter senare; nytt sms från samma nr: ”Min far vill köpa produkten från Blocket. Han är oförmögen att ta emot telefonsamtal, kontakta honom på (samma mejladress).”

Och jag är oförmögen att svara.

Men i skrivande stund har jag en annan eventuell köpare på mejlen. Vi får se.

Maten
Jag håller på att förvandlas till den jag inte skulle bli. Jag strular med bjudmaten. Jag hade bestämt i förväg att jag inte skulle krångla med vanlig mat – det var innan jag förstod hur bra jag skulle må av den nya kosten – och äta ”mitt” av det som bjöds. Hmm.

I morgon ska vi gå ut och äta lunch med jobbet – planeringsdag – och det hetaste lunchalternativet är Pizza hut. Oj. Pizza? Ja, men det finns pasta och sallad också! Hurra.

Jag vet att det finns de som äter pizza men lämnar degen. Slevar i sig fyllningen. Känns fånigt. Pastasåsen? Jippi…

Ångest. Men jag skulle ju inte!

Skärp dig människa, de har caesarsallad. Ok då, Pizza hut.

I ugnen har jag nu revbensspjäll, tjocka, på låg värme (125 gr), långbakar dem. Så kan man göra med fläskkarré, borde väl gå med spjäll också. Vet inte när de blir klara och inte vad jag ska ha till men det fixar sig nog. Jag slänger väl ihop nåt!

PS. Grand danois-valpen var med igår! Helleduttande så söt den var!!! DS.

Inga kommentarer: