VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 19 februari 2012

Pizza!

Lyckan blir stor när man får äta pizza! Hittade ett recept på Åses blogg; och hon har hittat det hos Malin Kronander. Jag hoppas det är ok att jag vidarebefodrar det!

1 plåt, 2-3 vuxna
Pizzadegen

100 gr riven grana padano el liknande
4 ägg
0,75 dl vispgrädde
2 msk fiberhusk
lite salt

Vispa äggen, grädden och fiberhusken med elvisp. Blanda sist i salt och osten. Låt stå ca 5 min. Fördela sedan smeten på 1 plåt med bakplåtspapper. Grädda i ugnen på 175 gr ca 15 min.

Fördela sedan tomatsås och önskad valfri fyllning på pizzabottnen (som om du gör en vanlig pizza). Toppa med valfri riven ost och grädda i ugnen , 250 gr till osten smält och fått färg. Jag hade på torkad oregano och basilika när jag tagit ut den.

Sedan är det bara äta och njuta! Jag blev riktigt mätt! Och det var så gott att tugga...och vi tog ett glas rödvin till!

Så lite annat än mat. Haha.

Gympan gick bra i dag. Fick en "endorfinkick" vid sista låten; jiiz känns som man kan hålla på hur länge som helst! Det är en skön känsla...

Sydde ihop lilla 60-talsklänningen jag klippt ut på lördagen. Inte helt nöjd, men det är nog snarare tygvalet...Å andra sidan var det tänkt som ett prov så jag ska bara göra några ändringar innan det blir på "riktigt"!

Ska rita av ett annat mönster, på en t-shirt inann hubotarna tar över.

Och maken har rivit panel på väggarna i matrummet. Det går framåt!

Inga kommentarer: