VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 26 februari 2012

Ledsen

Smörgåstårta. Serverades på inflyttningsfesten. Hehe. Alltså, jag hade ätit fröknäcke med avokado och ägg och creme fraiche hemma, innan, för säkerhetsskull. Så jag tog lite, lite tårta med mycket räkor och det fanns grekisk sallad med fetaost och ostbricka. Så jag överlevde. Men det är klart någon undrar. Och jag berättar att jag inte äter så mycket kolhydrater, men att det är lugnt, att det funkar med det jag tagit. Bra så.

För övrigt så var där inga andra än hockey-sällskapet med respektive och värdparets lilla råtta till hund – var det en chiuvavva? – som jag blev helt kääär i!

Sedan händer något. D berättar att han bantar, håller igen på maten och att det är lite tråkigt för han är så hungrig hela tiden. Jag berättar om hur jag ”bantar” – jag är ju nästan aldrig hungrig. Kort diskussion om LCHF:s farlighet – enligt D och framförallt C – och jag försöker berätta om diabetespatienter som kunnat sluta med sitt insulin och att det faktiskt inte finns något som visar att det mättade fettet är särskilt farligt. C blir mer och mer aggressiv. När jag berättar för D att jag faktiskt saknar bröd, så fräser C åt mig: ”Det är väl för h-e bara äta bröd då!” Inte riktigt så enkelt…försöker jag, men allt sitter i hjärnan säger C ilsket. Och hon är så jävla trött på mitt fettsnack (?), hon blir äcklad och illamående och ingen är intresserad (?) och det vet väl alla att man ska äta som vanligt och röra på sig! Hon fräser mer också – inlägget blir för långt om jag ska skriva allt – men sedan avslutar hon med att berätta vad hon tycker om mig som person (och det var inte snällt) – och varför är det bara hon som säger det, säger hon.

Jag blev väldigt ledsen. Att folk blir provocerade av LCHF, ja, jag har fattat det! Men jag trodde ändå att jag var ganska ok som person. Och jag trodde hon var en av mina bästa vänner?

Så jag åkte hem. Jag kände att jag inte ville förstöra kvällen för de andra och jag orkade inte ta en diskussion om någon av händelserna med C. Jag var hemma redan kvart över nio, lagom för att se Danny och Lisa gå vidare i melodifestivalen och sedan såg jag kommisarie Banks innan jag gick upp och la mig.

Nu är det söndag morgon och jag ska snart bli hämtad av C (en annan C!) för söndagsgympa!

Men jag undrar…är det avundsjuka? Att sova på nätterna, att inte äta godis, att vara glad, att dricka mindre alkohol, att bli smalare?

Inga kommentarer: