VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

måndag 20 februari 2012

Kärleksmumsen

Det blev pizza kvar igår, den gick utmärkt att äta till lunch idag.

Måndag, veckans första dag, kylslagen och dessutom är det halt ute!

Hade bestämt mig för att provbaka något mer ur kakkokboken och bestämde mig för kärleksmums. Det går åt en del ägg, hela fem st och de skulle vispas med det falska sockret och smör skulle smältas och sedan skulle de torra ingrediensrna blandas och...men va f-n...pofiber? hade jag inte det? Leta, leta, leta. Hade jag inte det till fröknäckena sist? Leta, leta, leta och äggen vispas för fullt i maskinen och smöret har smält klart i kastrullen. F-n - igen. Det blir bilen. Har jag nu börjat baka så ska det bli klart! Tar den största affären först. Slut. (Bakar alla med pofiber och fiberhusk nuförtiden?)

Vänta nu. Det är någonting med dessa lchfkakor som jag inte tål. Har just smakat en bit av kakan - varför blir det så konstigt i min mun? Måste dricka. Märkligt.

Ok. Fortsätt berätta. Går över till den nästan lika stora affären, de har inte det överhuvudtaget. Åker till den mindre affären (som dessutom är närmare) och där finns två paket kvar. Ja, herregud. En dryg halvtimme senare står jag vid ugnen igen och vispar klart kakan.


Ser jättesnygg ut. Kakan alltså. Fast vad är det jag inte tål? Jag får en misstanke att det är sukrinet - det "falska" sockret? I snart tre månader (med de där undantagen runt nyår) har jag avhållit mig från sötsaker. Ska jag straffas nu? Inte kunna äta fusksött ens? Trött jag blir.

Inga kommentarer: