VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 25 februari 2012

Jag är en idiot...

Bara att konstatera. I september kunde maken kvittera ut ny tjänstebil - hans livs första - och jag har vägrat köra den. Fråga gärna varför och jag svarar att jag inte vågar.

Idag var jag tvungen. Maken behövde blå bilen med takräcke samtidigt som jag behövde densamma för att åka och fixa naglarna. Häpp. Nervös. Är jag dålig bilförare? Nej, inte direkt...men blir så j-a stressad av alla andra som har så bråttom och så hittar jag ju inte alltid så bra...och ny bil, tänk om jag krockar?

Kort intro av maken (men han fick backa ut bilen nedför gången, jag tänkte minsann inte börja med att skrapa upp en sida av bilen...) och sedan åkte jag iväg.

Idiot. Hur lättkörd som helst. Och en massa automatiska grejer. Dragläge till exempel. Skitlätt. Så efter naglarna vågade jag mig till O centrum och parkera och kände mig värsta världsvan med ny, snygg bil och allt! Haha, jag kunde!

Är nyklippt och nynaglad och har en nysydd klänning och fix färdig för inflyttningsfest ikväll. Ja, lite makeup saknas förstås, men än är det eftermiddag. En av makens titta på hockey kamrater har flyttat till lägenhet (tillsammans med en hälften så gammal flickvän...) och jag är så fett sjukt nyfiken! Haha! På allt...flickvän, övriga vänner, maten, you name it! Antingen blir det Flip eller Flop. Rapporterar i morgon.

Ha en bra lördag ni också!

Inga kommentarer: