VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 5 februari 2012

Fuskat!

Igår fuskade jag rejält. Riktigt rejält. Borta på middag och serverades en italiensk måltid med bruschetta som förrätt (= vitt bröd), pasta med salcicciasås och pannacotta med hallon. Jag åt och åt och åt. Det fanns ingenting kvar på mina tallrikar. Lämnade inte något – hade kunnat slicka tallrikarna helt rena, men det lät jag bli. Jag tror man skulle kunna säga att jag njöt.

Hur gick det då? Tja, en bit in på kvällen så upptäckte jag att jag satt och skruvade på mig. Började sträcka på benen. Vad var fel? Masserar lite på vaden. Och sedan kom jag på vad det var. Mina krypningar och sprättningar i benen var tillbaka! De som jag ibland (i typ trettio år!) trott berott på nylonstrumpbyxorna… bara i mitt innersta förknippat med socker, med kolhydrater… en av orsakerna till att jag ibland inte kunnat somna… och som jag inte haft de sista två månaderna.

Det kröp i benen hela natten – vilket skitpris att betala för en supergod middag! Och apropå skit så har jag fisit hela dagen…

Det gör mig sur. Blää!

Så nu blir det strikt till veckan! Har varit duktig och skrivit matlista. Så här ser den ut:

6 mån Moussaka, tzatsiki, grönsallad.
7 tis Caesarsallad med räkor.
8 ons Strömmingslåda, blomkålsmos.
9 tors Spagetti carbonara.
10 fre Laxburgare med räkröra.
11 lör Grillad, hemgjord korv med zucchinisallad.
12 sön Fisksoppa med aioli.

Och efter vi handlat idag ska jag försöka baka ett bröd igen. För det var så jävla gott med bröd!!!

Inga kommentarer: