VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

onsdag 1 februari 2012

Blocket

Idag säljer jag varor. Vi har rensat lite i förrådet. Eller ja lite överallt kan man nog säga. Nio saker la vi ut på Blocket i lördags och tjopp; två minuter efter insättandet började telefonerna ringa! Bandsåg och planhyvel till – hör och häpna – Dalarna…fast till olika män! (Vilket engagemang åka så långt för ett verktyg…)

Och bordet, vårt stora Nordenbord; men det sket sig för de fick inte tag på en nog stor bil. Hmm.

Sedan var det tyst. Men jag har sålt på blocket förut – is i magen, is i magen.

Och i måndags började det razzla på mejlen. Skorna, mina otroligt felköpta Dr Martens i svart lack – hur tänkte jag den gången??? – är nu i någon annans ägo. Hon såg nöjd ut, fynd för henne!

Gallerburen hämtas i morgon och resehundburen om en kvart!

Men folk är konstiga. Den gamla femtiotalsradion; först på mejlen en gubbe/herre som skrev ett långt inlägg om vikten av och kostnad av reparationer – han ville förstås pruta, snåljåpen. Den fungerar ju… Men sen ett nytt, annat mejl om radion av en tjej – jätteintresserad och sedan tyyyysssst när jag svarade att den fanns kvar? Skummisar! Någon som behöver en Telefunken concertino?

Resehundburen ska användas till en valp-grand danois, hoppas, hoppas, hoppas den är med så vi får se den!!!

Så i morgon vid den här tiden borde vi sålt drygt femtio procent av pryttlarna! Efter bara sex dagar. Älskar blocket!

Kattlådan för femti spänn där det står hämtas och kontant och jag läser på mejlen: ”Finns kattlådan kvar? Har du vägarna förbi Vasastan?” Ursäkta mig, jag tjänar tretti riksdaler på den, hämta den själv! (Skrev jag inte men tänkte.) Vill säkert pröjsa med kort också.

Inga kommentarer: