VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 22 januari 2012

Söndag

I eftermiddag ska vi gå på bio och se "My week with Marilyn". Det ska bli roligt, hoppas den är bra! Dessutom tänker jag hålla ett extra öga på kläderna. Jag gillar sexti-talets mode - det gjorde jag redan innan Mad man! - och nu när jag snart har min midja tillbaka så kanske man kan tillverka något läckert...

Vi har gått en långpromenad i snöfluffet och på väg tillbaks stannade vi till för att ta en kaffe på ett café som heter som ett slott. Det första vi hör när vi kommer in är hur den ensamma expediten ropar in till bakutrymmet "Kan du komma ut och hjälpa till?" och svaret vi hör är ett kort Näj...Förmodligen blev hon tillsagd för hon kom ut efter en stund och expedierade förstås oss. Jag frågade om man kunde få grädde till latten, men de de hade ingen grädde! Konstigt tycker jag. Latten var god ändå men hade säkert smakat ljuvligt med en skvätt vispgrädde i! (Jag ska snart släppa det här men jag tycker det är konstigt att de inte har grädde...)

Blev en utekväll igår med, häpp! Efter den goda middagen med blomkålsmos, lax med ost och grädde och broccolisalladen så ringde J och vi mötte upp J, L, E och R inne på en pub på söder. Samma fenomen som igår; med en mättnadskänsla i kroppen beroende på fettrik kost, så är suget efter alkoholen nästan borta...fuskade och beställde en öl, som jag inte drack upp...sedan fick jag i mig ett och ett halvt glas vin eftersom vi ändå var ute ganska länge; men helt klart är att utekvällarna blir billigare av den här kosthållningen! När det jag längtar mest efter är kolsyrat vatten...

Söndagsmiddagen ska vi äta efter bion och jag ska göra Lillemors kotletter i ugnen - ett gammalt fett recept från åttio-talet. Då åts det nog med potatis, jag ska ugnsrosta grönsaker och göra en sallad till. Kommer bli perfekt!

Men nu ser jag fram enot bion - varför går jag så sällan på bio?

Inga kommentarer: